7 Ağustos 2012 Salı

PATATES MANTISI

patates mantısı
Malzemeler:
5-6 adet patates
1 tutam Maydanoz
1 kase yoğurt
3 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı salça

Hazırlanışı :
Patatesleri iyice yıkayın ve haşlamak üzere tencereye koyun. Haşlandıktan sonra kabuğunu soyarak iyice ezin. Ezmek için çatal kullanabilirsiniz. Daha sonra patateslerin içine doğranmış maydanozları ekleyin. İsteğe göre karabiber, kırmızı biber ve tuz ekleyin. İyice karıştırın. Ceviz büyüklüğünde parçalar alarak bardak şeklinde şekillendirin.Başka bir kapta yoğurdun içerisine ezilmiş sarımsakları ekleyin ve karıştırın. Patateslerin içini yoğurt ile doldurun. Tavada tereyağı eriterek salçayı pişirin ve patateslerin üzerine dökerek servis yapın.


Bizim canmız patates mantısı çektiğinde maydanozumuzu çoktan poğaça ve börek yaparken kullanıp bitirmiştik. Maydanozsuz da olsa enfesti. En azında bi yarım saat buz dolabında bekletip yerseniz, sıcak yaz günlerinde daha keyif alarak yersiniz bu patates mantısını..

Afiyet olsun...

54 yorum:

  1. bende geldim.
    nasılsınız.
    tanıştığıma memnun oldum.
    ellerinize sağlık.
    gene buyurun.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler, hoşgeldiniz. Ben de çok memnun oldum, beklerim herzaman.

    YanıtlaSil
  3. Biz aynı işlemi yaparak, bir borcama döküp dilimleyerek servis ediyoruz:) Ama buda farklı güzel bir sunum:)elinize sağlık.vee ben burdada varım:)sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Yenisiniz galiba. Hoşgeldiniz. Acaba gerçek mantı gibi yoğurttan önce kavrulmuş kıyma konarak da yapılabilir mi? Birde sorum var. Haşlanmış patates öyle kolay şekil alır mı? Patates krokette ben çok zorlanıyorum, hemen dağılıyor.

    YanıtlaSil
  5. SeaBella Cinar, hoşgeldin :) borcama hazırlamak daha az zaman alır herhalde, bu biraz uğraştırıyor:)

    YanıtlaSil
  6. İlhan bey siz de hoşgeldiniz. Lezzet tariflerim yeni, ama iki blogum daha var eski, profilimden görebilirsiniz. Ben yemek yapmak konusunda biraz tembelim, bu blog belki beni biraz teşvik eder diye başladım yazmaya :)
    sorularınıza gelince; Kıyma konabilir bence, hoş bir tat olur, patates ve kıymanın birlikte kullanıldığı nice yemekler var kültürümüzde değil mi? ve haşlanmış patatese şekil vermekte ben zorlanmadım, ezildikten sonra çok kolay şekil alıyor.
    KAtılımınız için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. merhaba sizi izlemeye aldım...
    patates mantısını çok severim...
    miiis miiiiis...
    ellerinize sağlık...

    sizde beni izlemeye alırsanız seviniirm...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Bende kıymalısını yapıyordum.Böyleside güzel bir alternatif hatta önceden soğan ve salçayla çevirip de hazırlanabilir patates ..
    Ellerinize sağlık..
    Mutlu hafta sonları..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oo evet, soğan ve salçayla denemek lazım, canım çekti valla, epeydir yapmamıştım da :)

      Sil
  9. ELLERİNE SAĞLIK KUZUM HARİKA OLMUŞ:))

    YanıtlaSil
  10. ne sirin duruyorlar
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Eline sağlık çok severim ...

    YanıtlaSil
  12. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil