3 Ağustos 2012 Cuma

Patatesli Gül Böreği

Patatesi börekte poğaçada sevmem aslında. Zaten böreğin ana malzemesi hamur, patates te kaynayıp ezilince ondan pek farklı olmuyor, sanki sadece hamur yiyormuşum gibi gelir. Daha doğrusu gelirdi demeliyim. Çünkü bu patatesli gül böreğini yiyince fikrim değişti. Yerken okadar iştahla yiyorum ki, patatesin içindeki baharattan mı, yufkanın sarılmasından mı neden sevdim bu böreği analiz edemedim.Denemek isteyenler için tarifimi veriyorum.
patatesli gül böreği

Malzemeler:
3 yufka
4 ortaboy patates
1 çay bardağı süt
2 çay bardağı yoğurt
1/2 çay bardağı zeytinyağı
2 yumurta
pulbiber
karabiber
tuz

Yapılışı:

Patatesleri haşlayıp kabuklarını soyduktan sonra çatalla eziyoruz. İçine pul biber, karabiber ve tuz ekleyip karıştırarak böreğimizin içini hazırlıyoruz. Biberlerde miktar belirtmiyorum yine, çünkü ben damak zevkimize göre göz kararı ayarlıyorum. Ama ilk defa yapacaklar için 1 çay kaşığı karabibber ve 1 tatlı kaşığı pul biber uygun olur. Kaşıkları tepeleme değil silme doldurmalısınız.

Yufklalara sürmek için harcımızı hazırlamaya geldi sıra. Bunun için büyükçe bir kaseye 1 yumurtanın tamamını ve bir yumurtanın da beyazını alıp çırpıyoruz. üzerine süt, yoğurt ve sıvı yağı da ekleyip güzelce karıştırıyoruz. Dilerseniz biraz tuz da atabilirsiniz. Benim tariflerimde yağ minimum miktarlarda kullanılır. Siz yağlı severseniz yağı bir çay bardağına çıkarabilirsiniz.

Yufkalarımızı üst üste tezgaha yayıp 4 eşit parçaya bölüyoruz. bu dört parçayı da ortalarından ikiye bölerek bir yufkadan 8 adet üçgen parça elde etmiş oluyoruz. Yani biraz matematik yaparsak, üç tane yufkamız vardı, sekizer parçadan toplam 24 adet böreğimiz olacak demektir bu. Böyle küçük olur derseniz yufkaları sadece dörde bölerek te kullanabilirsiniz.

Bir fırça yardımıyla yufkaların her birini hazırladığımız harçla ıslatıyoruz. Patatesli içimizden yufkaların geniş olan kısımlarına kalem genişliğinde koyup sigara böreği sarar gibi sarıyoruz. Rulo halindeki böreklerimize fırçayla harcımızdan birkere daha sürüp dolayarak adını aldığı gül şekline gelmesini sağlıyoruz. Bütün katlardaki yufkalar bitene kadar bu işlemleri tekrarlıyor ve hafif yağladığımız fırın tepsisine börekleri güzelce diziyoruz. Ayırdığımız yumurta sarısını kullanmaya geldi sıra. Bir kasede 2-3 kaşık kadar sıvıyağla çırpıp böreklerin üstüne fırçayla sürüyoruz. Vee pişmeye hazır olan patatesli gül böreğimizi fırına koyup 200 derece ısıda üstleri kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Yanında ayranla enfes oluyor. Benden söylemesi ;)

Afiyet olsun...




10 yorum: